• Posted by : Fred Poulet
Referencement Agency Annecy Geneve
Contents
  1. 1.Google Analytics to check the origin of the connections
  2. 2.2 Google Chrome Extension Search Simulator for "ad hoc" requests
  3. 3. SEMrush (or equivalent) for groups of keywords with a target geography
  4. référencement multilingue
  5. multilingual google referencing
  6. google referencing abroad
  7. English referencing
  8. referencing of its site abroad
  9. multilingual seo

Comment checker son référencement Google à l’étranger ?

Beaucoup de personnes se posent la question de savoir comment leur site internet est indexé depuis l’étranger et comment l’on peut vérifier son référencement dans une langue étrangère sans faire appel à des correspondants “locaux” pour faire des tests.

On a souvent tendance à vérifier son référencement d’un point de vue local, mais dès lors que l’on souhaite savoir si l’on émerge dans des pays étrangers dans la langue du pays c’est plus compliqué depuis pour le savoir depuis son navigateur.

Optimize 360, SEO agency presents you with 3 tools and/or ways of doing things that are simple enough to know it and to be aware of it.

 

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1.Google Analytics to check the origin of the connections

 

En effet, c’est déjà le “B à Ba”. Si vous avez branché Google Analytics, alors vous avez la possibilité de vérifier la provenance par pays de vos connexions.

Take fairly broad dates (at least 1 full year) to frame the research period, and observe the origins of the connections.

De facto, you will have an idea of the indexation (or not) and on the other hand of the percentage of the volume of requests that comes from each "listed" country.

Allez dans Google Analytics / Audience / Vue d’ensemble, puis cliquez sur “Pays”

In the case below, Optimize 360 for example has 68% of its website traffic coming from France, 7.7% from the United States, 3% from Switzerland etc..

Google Analytics by country Optimize 360

This does not presuppose that you are "well referenced", but it does mean that you are referenced. 

How to be more visible is another question we will address elsewhere. 

Cela peut au minimum vous indiquer en quelle(s) langue(s) vous auriez intérêt à faire traduire votre site internet pour encore mieux répondre à une population qui tend à visiter votre site sur la base de votre référencement actuel.

It will also lower your bounce rate by giving these users the possibility to benefit from a better user experience (UX - User Experience -).

 

2.2 Google Chrome Extension Search Simulator for "ad hoc" requests

Si vous utilisez le navigateur Google Chrome, alors vous pouvez assez facilement vérifier ponctuellement si vous ressortez en référencement sur quelques requêtes à commencer par le nom de votre site ou de votre activité.

Il s’agira là de requêtes “One Shot” et ponctuelles ou de savoir aussi si par exemple un article de blog que vous avez fait en anglais ressort depuis un pays anglophone dans Google.

Vous pourrez donc faire de multiples requêtes individuelles de tests, mais ne pourrez pas pour autant avoir une vue d’ensemble de la puissance de votre référencement.

To install this extension, go to:

https://chrome.google.com/webstore/category/extensions?hl=fr

Then look for " SEO Search Simulator by Nightwatch

SEO Search Simulator Optimize 360

 

Une fois installée sur votre navigateur, activez là et commencez à effectuer des recherches sur des requêtes de votre choix, dans le pays dans lequel vous voulez avoir un aperçu des résultats de recherches google, et dans la langue avec laquelle la requête est effectuée sur place.

This extension will ignore your ip address, and will allow you to view the results as if you were in the country in which you are searching. 

Very practical to control the result from France as if you were abroad without having to travel there.

 

3. SEMrush (or equivalent) for groups of keywords with a target geography

 

Comment checker son référencement Google à l’étranger avec des outils encore plus puissants ?

If we want to set up a real strategy of natural international referencing, the implementation of the first two tools will not be enough.

Multilingual sites in particular, will have to be analysed in their entirety, and not just for one target country alone.

The international seo, and the resulting seo strategy with language versions for each language presented on the site, will have to be accompanied by very powerful tools.

The few individual queries in search engines are obviously no longer sufficient. 

Admettons que vous ayez tout fait pour prendre en compte  les mesures nécessaires pour référencer votre site à l’étranger, encore va t-il falloir vérifier les résultats de votre référencement.

Analytics and Search console won't give you everything.

To do this, you need at least one tool of the power of SEMrush, and what's more, a paid version (even if there are other alternatives, which are also quite expensive anyway).

You will then have to create a project in the tool, enter your domain name, and possibly those of the competitors you wish to track, then create the keywords and geographies to track by country.

Positiion tracking by country Optimize 360

 

Vous serez alors en mesure comme dans l’exemple ci-dessous, de retrouver les positions de vos mots clés dans les résultats SERP vs ceux de vos concurrents, et même d’en mesurer la progression de votre référencement google à l’étranger en fonction de la Stratégie de référencement que vous mettez en place.

 

Ranking of keywords from abroad Optimize 360

Our staff Optimize 360 are at your disposal to provide you with information on all these subjects.

 

For any information, do not hesitate to contact our teams, or to ask us for a Free SEO Audit or a Quote.

This article also deals with:

  • multilingual referencing

  • multilingual google referencing

  • google referencing abroad

  • English referencing

  • referencing of its site abroad

  • multilingual seo

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