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  • Posted by : Fred Poulet
Referencement Agency Annecy Geneve
Contents
  1. Carry out an SEO Audit of your website: Free SEO Audit
  2. Technical audit of its website
  3. Audit of referencing positions of its website
  4. Audit of a website within its competitive universe
  5. SEO audit of your website
  6. Website referencing audit
  7. Website referencing
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Carry out an SEO Audit of your website: Free SEO Audit

Par où commencer un Audit SEO de son site ? Il est compliqué quand on est novice, ou qu’on ne sait pas par quel bout le prendre, de savoir si son site internet est techniquement en phase avec les exigences (qui plus est changeantes) des moteurs de recherche, et de Google en particulier.

Mon site est-il bien indexé ? Y a t-il des erreurs de codage qui pénalisent potentiellement mon référencement ? Suis-je trouvé sur les moteurs de recherche, sur quels mots ou expressions clefs et expressions clefs ?

A whole bunch of questions that are almost impossible to detect with the naked eye...

Technical audit of its website

Dans un premier temps, il convient de voir si le site internet ne comporte pas des erreurs préjudiciables au référencement. En effet Google et les autres moteurs de recherche sanctionnent les sites qui comportent des erreurs. Pas forcément uniquement dans l’absolu, mais également en relatif.

Entre deux sites internet concurrents, Google privilégiera a priori celui qui comporte le moins d’erreurs de codage, même s’il n’y a évidemment pas que ce seul critère en terme d’indexation et de référencement.

Optimize 360 vous propose sur ce point de vous envoyer gratuitement un audit technique de référencement en remplissant le formulaire ci-dessous:

You can receive in about an hour on the email of your choice a first overview of the technical health of your site.

Audit of referencing positions of its website

Once the Audit of its site has been carried out, the question of how it goes back (or not) in the research results and how it has behaved on the subject historically should be asked in order to understand what may have happened for good or bad, and what were the impacts of any changes made over time.

To do this, Optimize 360 can give you a personalized evolution of this indexing evolution over time in the first 100 positions of search results.

Example below :

 

Audit of a website within its competitive universe

Then it is also advisable of course to situate oneself in terms of positions on the key words and key expressions on which we wish to position the site, in order to measure the efforts to be made to reach the "strategic" positions sought vs. competition.

Indeed, one will not necessarily want to position oneself on everything, but obviously mainly on expressions that really correspond to possible searches by Internet users who need the services (and positioning) that one has or wishes to have.

With these three areas of analysis, we will be able to know what modifications, both technical and positioning changes need to be made so that the site focuses on the strategic keywords we have set ourselves.

Il sera temps aussi de vérifier en fonction du set de concurrence si seul le référencement naturel à lui tout seul est suffisant, ou s’il est intéressant de faire également appel au référencement payant (SEMGoogle Adwords -) pour truster les 4 premières positions du haut que Google réserve aux annonceurs qui veulent s’y positionner.

If you have any questions, do not hesitate to contact the Optimize 360 teams, who will be happy to answer your questions!

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Topics in this article 

SEO audit of your website

Website referencing audit

Website referencing

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